Camilerde nasıl para topladıklarını anlattı


Almanya'da görevli Türk imam Çınar, camilerde nasıl para topladıklarını ifadesinde anlattı.

Yozgat 2. Asliye Hukuk Mahkemesi, Almanya’da yaşayan Mevlüt Dilek adlı yurttaşın YİMPAŞ Holding AŞ ile yeşil sermaye şirketinin patronu Dursun Uyar’a karşı kazandığı davanın gerekçeli kararında önemli bir itirafa yer verdi. Berlin’de Mevlana Camii’nde din görevlisi olarak görev yapan Muharrem Çınar camilerde YİMPAŞ adına para topladığını itiraf ederek “Vatandaş ile YİMPAŞ arasında köprü vazifesi yaptığını” açıkladı.

“Vatandaş hisse alırken YİMPAŞ grubunun hangi şirketinden aldığını pek bilmiyordu” diyen imam Çınar, tanıklık ifadesinde, “Benim hisse devri yapabileceğim yönünde şirketin yönetim kurulu başkanı Dursun Uyar’ın yazılı belgesi mevcut idi” dedi. “İmamın itirafları” mahkemenin gerekçeli kararında, “Tanık Muharrem Çınar’ın beyanları şirketin işleyişi, sevk ve idare usulü ve hisse devri konusunda faaliyeti açısından önemli bulunmuştur. Şirket yatırım düşüncesi olan bir anonim şirketten ziyade sıcak para akışına dayanan bir saadet zinciri şeklinde çalışmaktadır” tespiti yapıldı.

19 Haziran 2012 tarihinde YİMPAŞ mağduruna ulaştırılan gerekçeli karara göre YİMPAŞ Holding AŞ ile şirketin patronu Dursun Uyar’ın, Mevlüt Dilek’e 28 bin 800 TL’yi faiziyle birlikte geri ödemesine hükmedildi.

İşte o itiraflar

Yozgat 2. Asliye Hukuk Mahkemesi’ne “2011/616 sayılı dosyayla” ulaşan ve gerekçeli kararda yer alan din görevlisinin itirafları özetle şöyle:

• Şirketin evrakları bende kalıyordu - Ben Berlin’de Mevlana Camii’nde din görevlisi olarak görev yapıyordum. Vatandaşla irtibata geçiyor onlarla şirket arasında köprü vazifesi yapıyordum. Oradaki Türk vatandaşları hisse almak istedikleri zaman paralarını bana veriyorlar, ben de götürüp şirkete verip hisse alıyordum. Şirketin evrakının bir kısmı bende kalıyordu buna mukabil şirket de bana masraflarımı ödüyordu.

• Gayrimenkulleri satıp hisse aldılar - Almanya’da bulunan vatandaşların Türkiye’de gayrimenkulleri vardır ve problem yaşarlar. Vatandaşlar Türkiye’deki gayrimenkullerini satarak hisse aldılar. Avrupa’daki birikimlerini yatırarak hisse aldılar...

• Parayı vatandaştan alıp vatandaşa veriyordum - Ben hisse aldığım zaman kâr payı yüzde 20-21 oranında idi. 2001 yılına kadar hisselerini devretmek isteyen vatandaşlar devir için müracaat ediyorlar, biz de şirketi temsilen bu hisseleri başkalarına devrederek vatandaşa paralarını ödüyorduk. 2001 yılından sonra Türkiye’deki krizi bahane ederek ödeme yapamayacaklarını söylediler.

• Benim gibi din görevlileri de vardı - Benim hisse devri yapabileceğim yönünde şirketin yönetim kurulu başkanı Dursun Uyar’ın yazılı belgesi mevcut idi. Benimle birlikte başka bir arkadaş benim çalıştığım gibi çalışıyordu, Ahmet Aksak idi. Kendisi Yozgatlı olup Yozgat’ta tanınıyordu. Bu arkadaş da bir camide çalışıyordu.

• Şirket yöneticileri gizledi - Şirket yöneticileri vatandaşa kâr/zarar ortaklığı ile çalıştıklarını fakat şu ana kadar hiç zarar etmediklerini söylüyorlardı. TTK’ye göre hisselerin geri alınamayacağını söylemiyorlardı. Hisse devri olarak verilen belgelerde de bu yönde bir ibare yoktu. Şirket idarecileri bir şirket zarar ederse başka bir şirketten telafi edeceklerini söylüyorlardı.

• Camiler sadece ibadet yeri değildi - Camiler bizdeki gibi sadece ibadete mahsus değil, ayrıca bir sosyal merkez gibi idi. Bir bölümünde çay ikramı yapılır, fakat ayakkabı ile girilmezdi. Türk vatandaşlarına açık olduğu gibi Alman vatandaşlarına da açıktı, hatta Alman ortaklarımız bile vardı.

• Yurttaş hangi şirketten hisse aldığını bilmiyordu - Vatandaş hisse alırken YİMPAŞ grubunun hangi şirketinden aldığını pek bilmiyordu. YİMPAŞ’tan aldığını biliyordu; o an yanımızda hangi hisse senedi varsa onu vatandaşa veriyorduk ya da merkezden bize telefon açıp misal YİMPAŞ Gıda’dan hisse vermeyin, diğer başka şirketlerden hisse verin gibisinden talimat geliyordu. Ortak YİMPAŞ şirketler grubunun herhangi bir şirketini tercih edemiyordu.


Cumhuriyet
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)